امنیت دستگیره دیجیتال

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

دستگیره دیجیتال دارای قابلیت رمز ورود ، کارت و یا اثر انگشت هست که این قابلیت برای اشخاصی که همیشه کلید منزل خود را فراموش می کنند و یا افرادی که دارای فرزندان دانش آموز و یا دانشگاهی دارند و نگران گم کردن کلید توسط کودکان هستند بسیار مفید و کاربردی است . باید به این نکته اشاره کنیم که تمامی دستگیره های دیجیتال ALOCK دارای کلید مکانیکی ضد دریل هستند تا در مواقع ضروری عملکردی شبیه دستگیره های قدیمی دارند .

 

امنیت دستگیره دیجیتال سوالی است که برای خریداران دستگیره های کارتی و دستگیره دیجیتال پیش می اید.استفاده از دستگیره های دیجیتال چند سالی است که رونق فراوانی پیدا کرده و تقریبا تمامی واحدهای آپارتمانی از این نوع دستگیره ها استقبال می کنند .

البته این دستگیره ها چند سال پیش هم وجود داشت اما با توجه به تکنولوژی قدیمی آنها و وجود برخی مشکلات در آنها کمی از اعتماد مردم به این دستگیره ها کاسته شد اما امروز با نسل جدیدی از دستگیره ها روبرو هستیم که با استفاده از تکنولوژی روز ژاپن و بر طرف کردن عیوب گذشته توانسته یکی از مطمئن ترین دستگیره های موجود را روانه بازار کند.

این دستگیره ها دارای انواع مختلف با امکانات متعدد هستند به طوریکه مخاطبان آنها در انتخاب دستگیره خود هر خواسته ای را که داشته باشد می تواند بر طرف کند .

یکی از معتبر ترین برندهای دستگیره دیجیتال در ایران برند ALOCK می باشد که با استفاده از تکنولوژی TDK ژاپن توانسته هم از نظر تکنولوژی و امکانات و هم از نظر ظاهر و امنیت با برندهای نام آشنای بازار به رقابت بپردازد و با قیمت های رقابتی خود و 5 سال گارانتی بدون قید و شرط بسیاری از رقبای خود را پشت سر بگذارد .

دستگیره های دیجیتال  الوک در واقع جایگزین دستگیره های قدیمی می شود و قابل نصب بر روی انواع درب چوبی و ضد سرقت می باشد و نیاز به هیچ گونه سیم کشی و یا برق نمی باشد و تنها با 4 باتری قلمی کار می کند اون هم به مدت 2 سال با 4 باتری قلمی.

این دستگیره ها از داخل عملکردی مشابه دستگیره های سنتی و قدیمی دارند. و براحتی قابل باز و بسته کردن درب را برای کاربران از داخل منزل مهیا می کنند همچنین دارای شب بند مکانیکی نیز هستند ولی از بیرون مانند دستگیره آپارتمانی ساده در ابتدا قبل باز شدن نیست و دستگیره هرز عمل می کند ، کافیست رمز ورود ، کارت و یا اثر انگشت صحیح را وارد کنید تا دستگیره درگیر شده تا با چرخاندن دستگیره درب باز شود .

این قابلیت برای اشخاصی که همیشه کلید منزل خود را فراموش می کنند و یا افرادی که دارای فرزندان دانش آموز و یا دانشگاهی دارند و نگران گم کردن کلید توسط کودکان هستند بسیار مفید و کاربردی است . باید به این نکته اشاره کنیم که تمامی دستگیره های دیجیتال ALOCK دارای کلید مکانیکی ضد دریل هستند تا در مواقع ضروری عملکردی شبیه دستگیره های قدیمی دارند .

در گذشته مقاله ی کامل در مورد نحوه ی عملکرد کامل دستگیره دیجیتال قرار دادیم اکنون میخواهیم یکی از مسائل مهم از نظر مشتریان امنیت این نوع از دستگیره است که آنرا برای شما شرح می دهیم :

امنیت دستگیره دیجیتال

دستگیره دیجیتال

دستگیره دیجیتال

1-جنس بسیار مقاوم دستگیره دیجیتال

 

این دستگیره ها با استفاده از فولاد آلیاژی بسیار مستحکم در زبانه قفل های خود و همچنین بدنه دستگیره توانسته یکی از ایمن ترین بدنه ها را حتی در مقابل دستگیره های معمولی تولید کند به طوریکه تا 100 کیلو وزن و 1200 نیوتن فشار را براحتی تحمل می کنند و برای باز کردن درب به صورت غیر مجاز اکثرا منجر به شکستن درب می شود ولی قفل دیجیتال به هیچ وجه باز نمی شود .
پس اولین لایه امنیتی دستگیره بدنه و زبانه قفل می باشد که دارای بالاترین استانداردها می باشد تا خاطر کاربر از این بابت آسوده می شود . دومین لایه امنیتی بحث رمز عبور ، کارت RFID و اثر انگشت می باشد .

2-تابع خیالی دستگیره دیجیتال در حفظ امنیت

دستگیره های دیجیتال ALOCK رمز عبور از 4 تا 12 رقم قابل انتخاب می باشد که با وجود تابع خیالی دستگیره رمز را غیر قابل شناسایی و هک می کند . این تابع خیالی برای زمانی است که در هنگام وارد کردن رمز کسی در کنار شما هست و شما برای اینکه شخص غریبه رمز را یاد نگیرد می توانید قبل و بعد از رمز عبور خود 10 عدد مختلف را وارد کنید تا رمز شما به یک رمز بسیار سخت تبدبل شود و فرد نمی تواند براحتی انرا حفظ کند . برای مثال فرض می کنیم رمز عبور شما 1234 می باشد شما می توانید هنگام ورود رمز 44567812343326 را وارد کنید و با وجود اینکه رمز بسیار متفاوت با حالت اول می باشد ولی دستگیره باز می شود و رمز شما محفوظ می ماند .

 

 

3-غیر قابل نفوذ بودن کارت و تگ دستگیره دیجیتال Alock

 

تکنولوزی کارت و تگ نیز از پروتکل RFID استفاده میکند که براحتی قابل هک نمی باشد و یکی از ایمن ترین تکنولوزی ها در استفاده از تگ و کارت می باشد که دارای استانداردهای معتبر دنیا می باشد .

4-اثر انگشت فوق العاده قوی و ضد هک دستگیره درب

در قسمت اثر انگشت نیز از اسکنرهای LIVE ساخت کشور سوئد استفاده شده است که بالاترین حساسیت را در تشخیص اثر انگشت را داراست و از اسکنرهای اثر انگشت تلفن های همراه بسیار دقیق تراست و همین دقت باعث شده که به هیچ وجه در اسکن اثر انگشت خطایی صورت نمی گیرد و دستگیره فقط با 100 اثر انگشت ثبت شده بروی آن باز می شود .

5-فعال کردن دوتایی ویژگی امنیتی دستگیره درب دیجیتال

همچنین می توان دستگیره را برای امنیت بیشتر بر روی حالت دوتایی قرار داد بصورتیکه برای باز کردن درب باید رمز و کارت و یا رمز و اثرانگشت و یا کارت و اثر انگشت را همزمان وارد کرد تا درب باز شود و این کار باعث افزایش امنیت دستگیره می شود .

این همه نکات امنیتی در یک دستگیره دیجیتال واقعا حیرت اور است و همین نکات مهم باعث شده که بتوان این دستگیره دیجیتال را در حساس ترین مکان های کشور از جمله ساختمان مجلس شورای اسلامی و هتل های شهر وکشور نصب و استفاده کرد .

6-شب بند مکانیکی

شب بند مکانیکی دستگیره دیجیتال

شب بند مکانیکی دستگیره دیجیتال

همچنین شب بند مکانیکی داخلی باعث می شود با بستن این شب بند از داخل در را به هیچ وجه نمی توان دستگیره را از بیرون باز نمود .
دستگیره های دیجیتال ALOCK دارای نمایشگر باتری بوده تا کاربر از ضیف شدن باتری مطلع کند وحتی اگر کاربر با ضعیف شدن باتری ها انها را تعویض نکند تا آنها تمام شوند . میتواند با اتصال یک باتری9 ولت کتابی به محال اتصال باتری دستگیره را روشن کند و با وارد کردن رمز یا اثر انگشت درب را باز کند تا از داخل باتری ها را تعویض کند همچنین که قبل هم اشاره شد در مواقع اتمام باتری نیز میتوان با استفاده از کلید مکانیکی درب را باز کنید و از داخل باتری ها را تعوض کنید .[/vc_column_text][vc_toggle title=”این دستگیره ها بر روی درب های ضد سرقت هم متصل می شوند ؟”]بله؛این دستگیره ها را می توان بر روی انواع در چوبی ضد سرقت،اسکلت فلزی و…. نصب کرد .[/vc_toggle][vc_toggle title=”-آیا این دستگیره ها امنیت بالایی دارند و هک نمیشوند؟”]این دستگیره ها از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به هیچ وجه قابل هک و دستکاری نیستند ودر مقابل نوسانات برق بالا نیز ایزوله هستند .[/vc_toggle][vc_toggle title=”-مصرف باتری در دستگیره های دیجیتال چگونه است ؟”]به دلیل تکنولوژی بسیار پیشرفته این  دستگیره ها مصرف انرژی آنها A++ می باشد و 4 باتری قلمی آلکالاین به راحتی 2 سال کار می کند .[/vc_toggle][vc_toggle title=”-در صورت تمام شدن باتری چگونه میشود دستگیره در را باز کرد ؟ “]هنگام ضعیف شدن باتری ها دستگیره هشدار می دهد و تا 50 بار درب را باز می کند اما در صورت عدم توجه به هشدار باتری و تخلیه کامل آن می توان توصط قسمت مخصوص اتصال باتری کتابی یا پاور بانک دستگیره را روشن کرد و با رمز یا کارت و یا اثر انگشت درب را باز کنید . همچنین می توانید با استفاده از کلید مکانیکی درب را باز کنید .

[/vc_toggle][/vc_column][/vc_row]

به این مطلب امتیاز دهید
0 0 votes
امتیاز محصول
ارسال دیدگاه
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده کلیه پیام ها