مشاوره هوشمند سازی
0
(0)

اگر عبارت ( مشاوره هوشمند سازی ساختمان ) را جستجو کرده اید پس به احتمال زیاد جزء دو دسته زیر خواهید بود :

1-برقکار و یا پیمانکار ساختمان هستید

2-ساختمانی در حال ساخت دارید و قصد هوشمند آنرا دارید

اگر جزء دسته اول هستید و به عنوان یک برقکار ساختمان قصد دارید در زمینه هوشمند سازی ساختمان و خانه هوشمند اطلاعات بدست آورید سعی می کنیم با طرح سوال ها و پاسخ هایی شما را در این زمینه  یعنی انتخاب بهترین خانه هوشمند کمک کنیم .
و اگر در حال ساخت ساختمان هستید و قصد هوشمند سازی ساختمان را دارید و این عبارت را جستجو کرده اید پس مطمئن هستیم که جهت هوشمند سازی ساختمان خود با چند شرکت یا محصول مختلف آشنا شده اید و اکنون در مرحله سخت تصمیم گیری مانده اید کدام برند یا شرکت را انتخاب کنید

 

مشاوره هوشمند سازی ساختمان (مشاوره خانه هوشمند)

تصمیم سخت ولی مهم  :

به شما حق می دهم که نتوانید براحتی تصمیم بگیرید ولی این را بدانید که تصمیم مهمی را باید بگیرید چرا که ممکن است با یک انتخاب مناسب و بجا سود خوب و امکانات و آسایش زیادی را برایتان فراهم شود و بالعکس نیز با یک انتخاب بد دچار دردسر و ضرر زیادی شوید پس برای تصمیم گیری عجله نکنید و با مشورت با افراد خبره بهترین انتخاب را انجام دهید ما در کنارتان هستیم تا به شما مشاوره هوشمند سازی دهیم که کدام سیستم هوشمند را انتخاب کنید.

نکات مهم و تاثیر گذار در خانه هوشمند :

در خانه هوشمند مباحث مختلفی جهت تصمیم گیری وجود دارد که متناسب با آن مباحث و اولویت هر کدام می توان بهترین انتخاب را انجام داد ولی نکته مهم اینجاست که اولویت های هر فرد با دیگری متفاوت است برای مثال اولویت شخصی که ساختمان را جهت فروش در یک منطقه متوسط می سازد با شخصی که ساختمان را در محله ای لوکس جهت فروش می سازد متفاوت است و همین شخص نیز اولویت های متفاوتی با شخصی که ساختمان را برای استفاده شخصی می سازد خواهد داشت .

بنابراین باید اولویت ها را مشخص و متناسب با آنها تصمیم گرفت .

اولویت بندی خواسته ها :

اولین گام در مشاوره هوشمندسازی اولویت بندی کردن خواسته های مشتریان می باشد.به صورت کلی افرادی که قصد هوشمند سازی ساختمان را دارند به سه دسته تقسیم می شوند که هر کدام اولویت بندی متفاوتی خواهند داشت .
پس اولویت های این افراد به صورت لیست وار عبارتند از :
کیفیت- قیمت – ظاهر – امکانات – ارزش نسبت به قیمت – گارانتی – خدمات – نحوه عملکرد – نحوه پیاده سازی خانه هوشمند و ……

الف)افرادی که قصد ساخت و فروش ساختمان را در مناطق متوسطه شهر دارند

هدف این افراد از استفاده از هوشمند سازی و خانه هوشمند بالا بردن امکانات و افزایش زیبایی ساختمان بگونه ای است که باعث جذب مشتریان برای خرید سریع تر واحدها و حتی بالا رفتن قیمت ساختمان بشود. در نتیجه سود آوری بیشتر برای سازنده است پس باید اولویت های خاصی را برای این افراد در نظر گرفت .

پس یکی از مهم ترین مواردی که در جلسه های مشاوره هوشمند سازی راجب آن بحث میشود این است که هدف شما از هوشمند سازی منزل یا ساختمانتان چه چیزی هست.

1-قیمت سیستم هوشمند سازی :

هزینه هوشمند سازی

بازگشت سرمایه با هوشمند هوشمند سازی

اولین اولویت برای این دسته از افراد قیمت سیستم هوشمند یا تجهیزات هوشمند سازی مورد نظر است که باید در حدی باشد که هزینه های تمام شده ساختمان را زیاد از حد بالا نبرد پس برای این دسته از افراد متناسب با کشش منطقه مورد نظر محصولات باید در کمترین و یا متناسب ترین حالت قیمتی باشند.

نکته مهم برای این افراد این است که باید بدانند کلا اجرای سیستم هوشمند مناسب بلا شک برای آنها سود آوری خواهد داشت چراکه هم باعث افزایش قیمت ملک خواهد شد و هم وجه تمایز بسیار مناسبی با ملک های اطراف و رقیب ایجاد خواهد کرد.
همچنین این دسته می توانند قسمتی از ساختمان را تجهیز کنند مثلا فقط سالن و آشپزخانه را مد نظر قرار دهند و این قسمت ها را تجهیز کنند .

گروه مشاوران خانه هوشمند در اصفهان،در جلسه ی  مشاوره هوشمند سازی  پلن های مختلفی را به شما ارائه می دهند تا بتوانید بر اساس بودجه ی خود بهترین بهره وری را داشته باشید.

2-ارزش آوری ( ارزش افزوده )

دومین مورد قابل بحث در مشاوره هوشمندسازی ارزش آوری محصولات هوشمند است .یعنی با مشخص کردن ارزش آوری میحصولات میتوانید انتخاب هوشمندانه ای را داشته باشید.

به این معنی است که محصولی که برای هوشمند سازی استفاده می کنند باعث سود آوری برای سازنده خواهد شد به این گونه که در یک گام می تواند باعث افزایش قیمت فروش واحد شود و برای مثال اگر برای هر واحد 5 میلیون تومان هزینه کنید فروش واحد 10 میلیون تومان افزایش یابد یعنی 5 میلیون تومان سود برای سازنده و در گام بعدی سیستم هوشمند باعث می شود که واحد مورد نظر از واحدهای مشابه که در همان منطقه ساخته شده نظر مشتری را بیشتر به خود جلب کرده و باعث فروش سریع تر واحد و در نتیجه بازگشت سریع تر سرمایه به سمت سازنده خواهد شد .

3-ظاهر محصول

تعریف هوشمند سازی ساختمان

ظاهر شیک محصولات لمسی پارمیس

سومین اولویت برای ای دسته افراد ظاهر وسایل هوشمند سازی است.برای آنکه مشتریان مجذوب واحدهای در حال فروش شوند باید سیستم های بکار رفته دارای ظاهری شیک و مدرن باشد بطوریکه نگاه مشتری را به خود جلب کند و مشتری با دیدن آن محصول لذت برده و از واحد خوشش بیاید .

پس سعی کنید از محصولات لوکس و با رنگهایی متمایز استفاده کنید برای مثال بر روی یک دیوار کاملا سفید از محصولات مشکی و تیره استفاده کنید تا خودنمایی کنند و نگاه بیننده را به خود بکشاند .

4-امکانات خانه هوشمند

یکی دیگر از مهم ترین موارد قابل بحث در مشاوره هوشمند سازی امکانات مدنظر است .در معرفی ساختمان در لحظه فروش و پرزنت واحد امکانات بسیار مهم هستند و امکانات خانه هوشمند می تواند نظر مشتری را به خود جلب کند چرا که امکانات و یا تعریفاتی از جمله سنگ فلان ، سرامیک فلان برند و کابینت برند فلان را همیشه و در هر ساختمانی بیان می کنند اینجا برنده کسی است که بتواند از امکاناتی خاص و جدید حرف بزند برای مثال عنوان کنترل سیستم روشنایی واحد هوشمند است و یا می توانید توسط نرم افزار موبایل سرمایش گرمایش واحد را قبل از رسیدن به منزل کنترل کنید این امکانات گوش هر مشتری را تیز خواهد کرد و خواهان این واحد خواهد شد .

5-نحوه اجرا سیم کشی خانه هوشمند

یکی از مسائل مهم دیگر از دید سازندگان نحوه اجرای یک سیستم و زمان اجرای آن است چرا که گاها سرعت ساخت یک ساختمان بسیار مهم می باشد و سازنده نمی خواهد با انتخاب سیستمی باعث به تاخیر انداختن پایان پروژه شود پس به دنبال سیستم هایی هستند که سرعت اجرای بالایی داشته باشد و زمان پروزه را طولانی تر نکند .

6-کیفیت محصول(تجهیزات هوشمند سازی)

متاسفانه یکی از آخرین اولویت ها برای این دسته از افراد کیفیت محصول است البته همین که برخی سازندگان کیفیت را وارد اولویت بندی خود می کنند، هر چند اواخر کار باز هم خوب است.

چرا که برخی از سازندگان اهمیتی به کیفیت محصول نمی دهند و به قول خودشان فقط کافیست در مرحله فروش سیستم کار کند بعد از آن دیگر با خریداران است در صورتیکه با انتخاب محصول با کیفیت باعث رضایت مشتری و افزایش مشتریان جدید خواهد شد .

7-خدمات و گارانتی محصولات هوشمند سازی

درجلسات مشاوره هوشمند سازی ساختمان معمولا سوال اکثر مشتریان خانه هوشمند این است که چند سال محصولات هوشمند سازی شما گارانتی دارند؟

چرا که خدمات شرکت ارائه دهنده و گارانتی نیز میتواند به عنوان برگی برنده باشد تا آن ها نیز آن را  به مشتری خود ارائه کنند البته مواردی هم پیش آمده که سازنده خواهان کاهش قیمت در قبال کاهش مدت گارانتی است یعنی محصول با 4 سال گارانتی را با 10 درصد تخفیف و 2 سال گارانتی می خواهد تا هزینه را کاهش دهد .

اولویت های دیگری ممکن است مد نظر این افراد باشد که از این مقاله فراتر خواهد بود .

نتیجه گیری :

برای این دسته افراد می توان سیستم های نیمه هوشمند و یا صرفا لمسی را در نظر گرفت که فقط از جنبه ظاهری ساختمان را لوکس تر جلوه می دهند و یا سیستم های نیمه هوشمند که امکانات جالبی را می توانند با هزینه بسیار کمی فراهم کنند البته که سعی شود از کیفیت محصول کم نشود یعنی اگر قیمت محصولی با کیفیت خوب بالاتر می آید می توانید قسمتی از ساختمان را بجای کل ساختمان اجرا کنید .

 

ب)افرادی که ساختمان های لوکس در بالا شهر می سازند

در این ساختمان ها سیستم های هوشمند به یک نیاز تبدیل شده و تقریبا یکی از ضروریات ساختمان تبدیل شده بطوریکه مشتریان این واحدها سیستم خانه هوشمند را از سازنده درخواست می کنند و اگر ساختمانی سیستم هوشمند نداشته باشد به سختی فروش خواهد رفت به همین دلیل سازنده این ساختمان ها باید حتما از سیستم های هوشمند استفاده کنند و اولویت های زیر را دارند :

1-ظاهر محصول

در این ساختمان ها ظاهر و لوکس بودن محصول مهمترین اولویت هاست چرا که باید نظر مشتریان خاص این واحدها را به خود جلب کند باید علاوه بر جذابیت محصول و رنگبندی محصولات با دکوراسیون واحد به گونه ای انتخاب شود که سیستم هوشمند بر روی دیوار خودنمایی کند همچنین در ساختار سیستم های هوشمند از متریال درجه 1 استفاده شود برای مثال شیشه ، فلز و یا ترکیب شیشه و فلز.

پس اولین اولویت برای این دسته از مشتریان هوشمند سازی نیز ظاهر و لوکس بودن تجهیزات خانه هوشمند می باشد که به صورت کامل در جلسات هوشمند سازی آن ها را توجیه میکینم.

2-امکانات خاص و جدید

از دیگر اولویت های مهم برای سیستم های هوشمند این ساختمان ها امکانات آنهاست چرا که سازندگان این واحدها علاقه دارند امکانات جدید و بیشتری را نسبت به ساختمان های مشابه دیگر برای مشتریان ارائه کنند هر چند که گاها بیشتر این امکانات ممکن است بکار نیاید ولی بحث چشم و هم چشمی و حسادت باعث می شود که به دنبال امکانات بیشتر و عجیب تر باشند.

البته برخی از امکانات بسیار مفید هستند و می توانند نظر مشتری را نسبت به یک واحد به کلی تغییر دهد و یا اگر بین دو واحد مختلف مردد هستند امکانات هوشمند یک واحد باعث شود مشتری همین واحد را انتخاب کند .

برای دیدن لیستی از امکانات خانه هموشمند این مقاله را از دست ندهید.

3-ارزش افزوده

هماهنند آن گروه مشتریان قبلی ،این دسته از مشتریان نیز دغدغه ی ارزش سرمایه گذاری خود را دارند ولی جای هیچ نگرانی نیست چون گروه مشاوران هوشمند سازی در اصفهان به صورت کامل همه ی دغدغه های شما را برطرف میکنند.

از دید سازنده های این ساختمان ها ارزش آفرینی محصول هوشمند برای ساختمان اهمیت زیادی دارد و می توانند با انتخاب محصول مناسب ساختمان خود را از نظر امکانات و ظاهر لوکس به رتبه بالایی برسانند و باعث افزایش قیمت فروش واحد و در نتیجه باعث سود آوری شوند این محصول در واقع باید از نظر ظاهر و امکانات ارزش بالاتری نسبت به قیمت پرداخت شده داشته باشد .

4-قیمت

از دیگر اولویت های مهم در انتخاب سیستم خانه هوشمند از نظر این دسته از سازندگان قیمت محصول مورد نظر است که نباید از حد مورد نظر آنها فراتر برود و البته سیستم خانه هوشمند برای این ساختمان ها قیمت بالاتری دارند چرا که هم سیستم خانه هوشمند ذاتا یک سیتم گران قیمت است هم این گونه ساختمان ها دارای متراژ های زیاد با تجهیزات زیادی هستند که هوشمند کردن آنها هزینه را بالا می برد .
پس باید سیستمی با قیمت معقول و متناسب با پروژه انتخاب نمود .در مشاوره هوشمند سازی بهترین پکیج به شما ارائه میشود.

 

5-کیفیت محصول

این دست از سازنده ها سعی دارند که ساختمان های مارک دار بسازند و خود را به نام یک سازنده ساختمان های لوکس مطرح کنند پس به همین دلیل دوست ندارند از محصولات با کیفیت و با برندهای شناخته شده استفاده کنند تا مشتریان بیشتر وبهتری بدست آورند و این مشتریان سازنده را به دیگران معرفی کنند .

6-خدمات و گارانتی محصول

سازندگان واحدهای لوکس عقیده دارند مشتریان واحدهای آنها افراد خاص و پر مشغله ای هستند و دوست دارند از محصولی برای واحد آنها استفاده کنند که خدمات عالی و پر سرعتی را ارائه کنند که مالکان از نظر خدمات و گارانتی محصول دغدغه ای نداشته باشند با خیال آسوده به کارهای روزمره خود برسند همین نکات ریز است که باعث می شود یک سازنده در نظر مشتریان خوب جلوه کند تا به قول معروف بسازند از !!!
اولویت های دیگری نیز وجود دارد که از درجه اهمیت پایین تری برخوردارند مانند نحوه اجرا و راه اندازی عملکرد و کارکرد با سیستم و ….

نتیجه گیری :

برای این دسته از مخاطبان سیستم های خانه هوشمند پیشنهاد می شود از سیستم های شناخته شده و برند مطرح و با کیفیت قابل قبول استفاده شود و حتما از تجهیزات نوع لوکس و شیک استفاده شود و اگر قیمت از حد مورد نظر فراتر رفت می توان برخی امکانات را فقط در حد پیش بینی برای آینده در نظر گرفت و آنرا به عهده خریدار واحد گذاشت برای مثال می توان سیستم روشنایی ، سرمایش گرمایش را بصورت کامل اجرا کرد و برای پرده برقی و صوت فقط پیش بینی تجهیزات اماده شود و فقط کلید پرده استفاده شود و موتور و ریل پرده را بر عهده خریدار واحد بگذارند .

ج)دسته سوم افرادی که در حال ساخت پروژه شخصی لوکس هستند

این دسته از مخاطبان به دلیل اینکه ساختمان را جهت استفاده شخصی می سازند و سعی می کنند از بهترین محصولات استفاده کنند چرا که خودشان قرار است از محصولات استفاده کنند اگر از محصول بی کیفیت یا بدی استفاده کنند در زمان زندگی در ساختمان با مشکل مواجه می شودن و دچار دردسرهایی زیادی می شوند به همین دلیل باید بهترین محصول را با کیفیت بالا و روابط کاربری مناسب انتخاب کنند این دسته از افراد اولویت های متفاوتی با دیگر دسته ها دارند .

گروه مهندسین هایکا ،مشاوره هوشمند سازی در اصفهان در کنار این دسته افراد نیز هست تا بهترین انتخاب را براساس بودجه ی خود داشته باشند.

1-کیفیت محصولات هوشمند سازی

اولین و مهمترین اولویت برای این دسته از افراد کیفیت محصول مورد نظر است که باید در بالاترین حد باشد که دچار خرابی یا دردسر نشود حتی در مواردی کارفرما حاضر است امکانات کمتری داشته باشد ولی همان ولی همان امکانات در حد 100 در صد جوابگو باشد به اینکه یک محصول امکانات زیادی را به صورت نصفه کاره ارائه کند و برخی امکانات آن کار نکند .
پس این دسته به دنبال محصولی هستند که چندین سال بدون دردسر برایتان کار کند و دچار مشکل نشود .

2-خدمات و گارانتی

اولویت بعدی برای انتخاب محصول هوشمند خدماتی است که شرکت ارائه دهنده محصولات هوشمند به شما می دهد و باید این خدمات در بالاترین حد خود باشد چرا که این افراد دوست دارند وقتی با مشکل یا موردی مواجه می شوند در هر ساعت از شبانه روز با شرکت مطرح کنند و مشکل آنها در کوتاه ترین زمان برطرف شود نه اینکه چند روز معطل بر طرف شدن یک مشکل شوند .

همچنین با توجه به اینکه مبلغ بالایی را برای هوشمند سازی هزینه کرده اند دوست دارند مدت زیادی را از خدمات و گارانتی طلایی و رایگان بهره ببرند پس باید با شرکت های مطرحی کار کنند که خدمات و گارانتی آنها شناخته شده باشد دقت کنید که خدمات را فقط با تحقیق از مشتریان قبلی می توان فهمید نه حرف ها و تعریف های خود شرکت

3-امکانات محصول

اولویت مهم دیگر برای مالکان این ساختمان ها امکانات جالب ولی کاربردی خانه هوشمند است آنها دوست دارند محصول استفاده شده زندگی را برای آنها راحت تر کند وخیلی از کارها را توسط سیستم هوشمند انجام دهند مثلا کسی که یک پروژه دوبلکس را برای استفاده خود می سازد دوست دارد وقتی شب موقع خواب به طبقه بالا می رود و همان موقع متوجه می شود چراغ ها یا سیستم های سرمایش گرمایش طبقه پایین روشن مانده مجبور نباشد به طبقه پایین برگردد بلکه با استفاده از تلفن همراه خود طبقه پایین را کنترل کند این یکی از امکانات ساده سیستم خانه هوشمند است .

4-ظاهر محصول

اینکه محصول مورد نظر ظاهر لوکس و مدرنی داشته باشد نیز یکی از اولویت های مهم است و باید به واحد و به دکوراسیون منزل تحولی بدهد برای اینکار باید از محصولاتی شیک و خاص با متریال عالی مانند شیشه ، فلز و سنگ استفاده نمود تا بر روی دیوار خود نمایی کنند و همچنین جا نمایی آنها را به گونه ای انجام دهند تا در اولین نگاه مشخص باشند و خود نمایی کنند تا چشم مهمانان را به خود جلب کنند حتی برخی از محصولات باید ظاهر نا متعارف و عجیب داشته باشند تا مهمانان در مورد محصول سوال بپرسند .

5-رابط کاربردی ونحوه استفاده

چون خود شخص قرار است از این محصول استفاده کند پس باید نحوه استفاده از سیستم نیز برای شخص ساده باشد و به گونه ای باشد که براحتی و هر شخصی با هر سن و سالی بتواند با سیستم کار کند چرا که برخی سیستم ها هستند که با وجود ظاهر و کیفیت خوب پیچیدگی زیادی برای استفاده دارند و باید شخص کاربر آموزش دیده و یک فرد سالمند که در منزل ساکن است براحتی نمی توانند چراغ های اتاق را روشن کند و با مشکل مواجه می شود پس سادگی در کاربری سیستم یکی از اولویت های مهم سیستم هوشمند است .

6-قیمت

از اولویت های آخر برای این دسته از افراد قیمت تمام شده محصول است چرا که کیفیت و کارایی محصول نسبت به قیمت ارجحیت دارد البته هستند کارفرمایانی که بخاطر کم شدن هزینه ها محصول ارزان قیمت را استفاده می کنند و دچار مشکلات متعددی می شوند ولی برای آن دسته افراد که کیفیت را فدایی قیمت نمی کنند هم قیمت تا حدودی مهم است و باید از حد مجاز افراد نیز بالاتر نرود این افراد اولویت های دیگری نیز دارند که از اهمیت بسیار کمتری برخوردارند و در این مقاله جایی ندارند .

نتیجه گیری :

برای این افراد باید محصولی را در نظر گرفت که از نظر کارایی و کیفیت در بالاترین حد باشد و خدمات و امکانات را در حدی به آنها ارائه کرد که شخص در راحتی و آسایش مطلق باشد و از نظر کیفیت محصول اطمینان خاطر داشته باشد .
همچنین امکانات مد نظر این افراد را فهمید و فقط در همان حد امکانات ارائه نمود و سیستم را زیاد پیچیده نکرد و رابط کاربری را به گونه ای که هم جوانان و هم سالمندان بتوانند از امکانات سیستم استفاده کنند تحویل داد.
شما می توانید برای مشاوره هوشمند سازی ساختمان رایگان با مشاوران گروه مهندسی هایکا تماس بگیرید تا بهترین و مناسب ترین سیستم ها متناسب با اولویت های شما به شما معرفی گردند.

وکیپدیا

روی ستاره کلیک کنید و امتیاز دهید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی نداده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

0/5 ( 0 نظر )
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *