خانه هوشمند|خانه هوشمند پارمیس

تعریف خانه هوشمند به بیانی ساده

 

خانه هوشمند چیست ،خانه هوشمند به چه صورت عمل میکند و امکاناتات خانه هوشمند چه چیزهایی هستند ،تاریخچه ی خانه هوشمند چیست ، و اصلا چرا باید ساختمان های خود را هوشمند کنیم و یا حتی مزایا و معایب هوشمند سازی چه چیز هایی هستند، هزینه ی هوشمند سازی چقدر است، و مهم ترین سوال بهترین شرکت هوشمند سازی ساختمان ؟؟

همه ی این سوالات را همه ی ما قبل از هوشمند سازی بهش فکر کردیم و یا همیشه در ذهن ما بودند ،ما در این مقاله به همه ی سوالات به صورت کامل پاسخ میدهیم پس برای همین است که میگم کامل ترین مقاله ی هوشمند سازی را داری میخونی.پس با ما همراه باشید .

 

سختی ها و بدی های خانه هوشمند های دیگر ( سیم کشی – قیمت – کیفیت – پیچیدگی – دردسر ساز شدن امکانات زیاد از حد)

مزایای خانه هوشمند هایکا : سیم کشی – قیمت – کیفیت – امکانات مفید و مختصر – کاربری ساده

سیستم  خانه هوشمند هایکا متشکل از : سیستم روشنایی هوشمند با کلیدهای لمسی – سیستم سرمایش گرمایش : کلید کولر آبی – کلید ترموستات سیستم پرده برقی – سیستم صوت هوشمند – اکسس کنترل – دستگیره دیجیتال – دزدگیر – ماژول کولر گازی

 

خب تا الان به صورت تیتر وار امدیم خودمون را با شرکت های هوشمند سازی دیگر مقایسه کردیم الان به صورت کامل توضیح تک به تک این موارد را خدمتتون توضیح میدیم.

بحث برق و تاسیسات در ساختمان های گذشته بسیار ساده گرفته می شد و روند به این صورت بود که یک نقشه برق توسط طراح نظام مهندسی آماده و همان نقشه بدون بازبینی به برقکار داده می شد و برقکار تقریبا طبق نقشه حذف شده به صورت خودجوش تجهیزات روی ان دیوار را حذف می کرد و یا به دیوار دیگری که خودش تشخیص می داد انتقال می داد.

همین امر باعث می شد بعد از پایان کار و هنگام سکونت با یکسری مشکلات مواجه شویم برای مثال چراغ یک دیوار با کلیدی بر روی دیوار دیگر روشن می شد و یا با زدن یک کلید چند چراغ با هم روشن می شود و در کل مشکلات متعددی در استفاده برای کاربر ایجاد می شود .

ولی با ورود سیستم های هوشمند و خانه هوشمند تغییرات اساسی در این روند ایجاد کرد .

منظور از خانه هوشمند این است که که کلیه تجهیزات منزل را اعم از روشنایی ، سرمایش گرمایش ، پرده ها ، صوت و ….. را تحت کنترل خود در می آورد و علاوه بر کنترل دستی توسط افراد ساکن در منزل این امکان را فراهم می کند که سیستم به صورت خودکار و طبق برنامه های از پیش تعیین شده کنترل منزل را در دست بگیرد .

برای مثال خانه هوشمند می تواند تشخیص بدهد که اکنون کسی در منزل حضور ندارد و سیستم سرمایش و گرمایش را غیر فعال کند و با تشخیص ورود افراد به منزل آنها مجدد روشن کند .

هدف اصلی خانه هوشمند آرامش و راحتی افراد در منزل بطوریکه علاوه بر ایجاد محیطی مطابق با سلیقه فرد دسترسی های فرد را برای کنترل تجهیزات منزل راحت تر و ساده تر کند .

برای مثال در گذشته برای اینکه فرد در زمان خواب لازم نباشد برای خاموش کردن چراغ از تخت بلند نشود از کلید تبدیل استفاده می شد کلید تبدیل به این صورت است که توسط کلید ورودی اتاق خواب می توان چراغ را روشن و از کلید بالای تخت چراغ را خاموش نمود در واقع این سیستم هم یک خانه هوشمند بسیار ساده و متعلق به 30 سال پیش است.

البته امروزه می دانیم که دیگر تبدیل، یک سیستم کارآمد نیست چرا که اولا تبدیل فقط یک پل را تحت کنترل دارد و اگر چراغ دیگری غیر از تبدیل روشن باشد باید بلند شوید و آن چراغ ها را از ورودی اتاق خاموش کنید و دوما یک نقطه را برای تخت و تبدبل بالای سر آن پیش بینی میکردند در صورتیکه بعد از چند ماه خانم خانه محل تخت را تغییر می داد و کلید تبدیل از تخت دور می شد و بلا استفاده می ماند .

حال با وجود سیستم خانه هوشمند این مشکل بر طرف شده و با دسترسی فرد به ریموت و یا نرم افزار موبایل تمام تجهیزات اتاق فرد در دسترس اوست حتی از روی تخت می تواند پرده ها را باز کند دمای اتاق خود را بر روی 24 درجه تنظیم کند آن هم بدون بلند شدن از تخت.

شاید این کارها برای شما دور از ذهن باشد بگویید این کارها فقط در فیلم های هالیوودی امکان پذیر است اما باید بدانید که این سیستم ها اکنون در ایران موجود و در اختیار شماست حال با این همه توضیحات می گوییم قبول سیستم خانه هوشمند خوبه ولی چه مدلی یا چه برندی و چه امکاناتی از ان استفاده کنیم ؟

 

نحوه ی انتخاب شرکت هوشمند سازی و برند خانه هوشمند

 

بهترین شرکت هوشمند سازی را چگونه انتخاب کنیم سوال رایجی که خیلی خیلی پرسیده میشود.با وجود پروتکل های مختلف هوشمند سازی و انواع برند خانه هوشمند جواب قطعی به این سوال مشکل است ولی می توان به صورت کلی گفت سیستمی را انتخاب کنید که ویژگی های زیر را داشته باشد :

 

1-سادگی

 

منظور از سادگی در اجرا و نصب و سادگی در استفاده است بطوریکه هر کاربری با هر سن و سالی بتواند براحتی با سیستم خانه هوشمند کار کند .

2-قیمت مناسب

 

خانه هوشمند کلا یک سیستم گران قیمت است ولی می توانید از سیستم هایی با قیمت مناسب نیز استفاده کنید که هزینه های بسیار معقولی را دارند .

3-کیفیت سیستم خانه هوشمند

 

کیفیت سیستم خانه هوشمند یک پارامتر مهم است چرا که تمام تجهیزات منزل شما را تحت کنترل دارد و در صورت وجود مشکل ممکن است بخش اعظمی از تجهیزات از دسترس خارج شوند . پس از کیفیت و اعتبار محصول مورد نظر مطمئن شوید .

4-خدمات

یکی دیگر از مسائل مهم خانه هوشمند خدمات آن و شرکتی است که این خدمات را ارائه می کند چرا که باید حتما در دسترس باشد .

5-امکانات مفید و مختصر

 

خانه هوشمند تجهیزات بیشمار و متعددی دارد ولی حواستان باشد که از امکانات مد نظر خود استفاده کنید و حتی الامکان از امکانات عجیب و غریب که عنوان می رشود پرهیز کنید چرا که ممکن است برای شما دردسر ساز شود و یا برخی از آنها در طول مدت طولانی اصلا استفاده نشود و فقط هزینه اضافه پرداخت کرده اید .

*اگر سیستمی را با ویژگی های بالا یافتید آنرا انتخاب کنید .

 

چرا خانه هوشمند هایکا،خانه هوشمندی در اصفهان

 

گروه مهندسی هایکا با سابقه ای بیش از 6 سال در زمینه خانه هوشمند در اصفهان و هوشمند سازی ساختمان و اجرای پروژه های متعدد در طول این سال ها محصولات متعددی را در پروژه ها بکار برده و با بررسی دقیق آنها در اجرا سعی کرده بهترین آنها را در کنار هم جمع کند.

و سیستم های نامناسب را از سبد خود حذف کند تا در نهایت به یکی از بهترین سبد محصولات برسد که امکانات مفید و کاربردی را با ، باکیفیت ترین تجهیزات و ساده ترین شکل ممکن با قیمتی بسیار رقابتی عرضه کند بطوریکه سیستم فعلی خانه هوشمند هایکا یکی از کامل ترین سیستم های قابل اجرا در کشور است.

چرا که هدف ما در خانه هوشمند هایکا به ترتیب : کیفیت محصول ، قیمت مناسب ، کاربری ساده و خدمات و گارانتی بسیار قوی است و با این اهداف امکانات مفید و قابل استفاده را بتوان به مشتریان ارائه کرد .

در سیستم خانه هوشمند هایکا ،بهترین خانه هوشمند اصفهان سیستم های زیر تحت کنترل نرم افزار خانه هوشمند قرار می گیرد که هر کدام را به تفکیک برای شما شرح خواهیم داد :

روشنایی هوشمند – سیستم کولر آبی هوشمند – سیستم ترموستات فن کوئل هوشمند – سیستم کولر گازی هوشمند – پرده برقی –سیستم صوت – اکسس کنترل اثر انگشتی درب ورودی – دستگیره دیجیتال

 

پیاده سازی خانه هوشمند با تجهیزات خانه هوشمند پارمیس

 

سیستم کنترل روشنایی

سیستم کنترل روشنایی

سیستم کنترل روشنایی

مهم ترین تجهیزات خانه هوشمند ،سیستم کنترل روشنایی می باشد .جهت کنترل روشنایی و چراغ های ساختمان از کلیدهای لمسی پارمیس استفاده می کنیم این کلیدها دارای پنل شیشه ای ضد خش بوده و عملکرد کلید به صورت لمسی می باشد که تاچ این کلیدها از نوع تاچ خازنی می باشد و یکی از با دوام ترین و با کیفیت ترین کلیدهای لمسی می باشد که دارای 4 سال گارانتی تعویض می باشد .

برای اطلاع از قیمت کلید لمسی پارمیس کلیک کنید.

کلیدهای تاچ خازنی پارمیس دارای تنوع زیادی از جمله : کلید تک پل تا 4 پل لمسی بعلاوه تبدیل لمسی ، صلیبی لمسی ، دوپل تبدیل و سه پل تک تبدیل لمسی می باشد .

این کلیدها در قوطی های رایج بازار ( قوطی بست ، بلک ، شایلین و …. ) قابل نصب است همچنین سیم کشی مورد نیاز آنها همان سیم کشی سنتی است و نیازی به کابل شبکه یا کابل KNX نمی باشد .

این کلیدها علاو بر امکان روشن و خاموش کردن چراغ ها از طریق لمس ، کنترل از طریق ریموت و نرم افزار هوشمند را فراهم می کند در واقع جهت کنترل چراغ ها شما 4 راه کاملا موازی دارید

1-از طریق نرم افزار همراه

2-از طریق تاچ پنل

3-از طریق ریموت کنترل

4-از طریق خود کلیدها ونکته سیار مهم این است که در صورت نبود تاچ پنل و یا حتی مشکل در تاچ پنل خود کلیدها و ریموت بدرستی عمل می کنند .

این کلیدها جهت ارتباط با نرم افزار و تاچ پنل از پروتکل فرکانس رادیویی با فرکانس 433 مگاهرتز بهره می برند .برای توضیحات بیشتر در مورد ویژگی های کلید لمسی و تاچ خازنی و همچنین انتخاب بهترین کلید لمسی حتما این مقاله را از دست ندهید.

 

کنترل کولر آبی

 

یکی از مهم ترین تجهیزات خانه هوشمند کنترل هوشمند کولر آبی است .اگر از کولر آبی برای سرمایش منزل خود استفاده می کید می توانید توسط کلید کولر هوشمند علاوه بر تغییر ظاهر کلید کولر خود از امکانات خاص کلید کولر لمسی پارمیس نیز بهره ببرید از جمله :

-کنترل بصورت لمسی از طریق کلید

– کنترل توسط ریموت کنترل رادیویی با برد بالا

– کنترل توسط نرم افزار خانه هوشمند

– دارای تایمر جهت روشن یا خاموش کردن کولر در زمان دلخواه از روی خود کلید و بدون نیاز به تاچ پنل از 30 دقیقه تا 4 ساعت

این کلید در همان قوطی های معمولی و طبق سیم کشی سنتی کولر آبی قابل نصب است .

برای اطلاع از قیمت روز کلید لمسی کولر  کلیک کنید.

کلید ترموستات فن کوئل

کلید ترموستات فن کوئل

کلید ترموستات فن کوئل

جهت کنترل فن کوئل های سرمایش و گرمایش از کلید ترموستات هوشمند پارمیس استفاده می کنیم این ترموستات به انواع فن کوئل زمینی و سقفی 3 دور متصل می شود و علاوه بر کنترل دمای ترموستات از روی خود ترموستات و تنظیم دما این امکان وجود دارد که از طریق نرم افزار هوشمند نیز دمای هر ترموستات را جدا جدا تنظیم کرد .

نکته جالب این است که این امکان از طریق اینترنت حتی خارج از منزل نیز مهیاست و می توان قبل از رسیدن به منزل توسط تلفن همراه ترموستات ها را روشن کرد.

کنترل کولر گازی به صورت هوشمند

 

اگر از کولر گازی جهت سرمایش و گرمایش واحد خود استفاده می کنید می توانید توسط ماژول مخصوص کولر گازی هر کدام از کولرهای گازی را از طریق نرم افزار خانه هوشمند کنترل کنید . این ماژول مقابل کولر گازی نصب می شود و فقط یک برق جهت تغذیه نیاز دارد و می توان از طریق نرم افزار حتی خارج از منزل کولر را روشن و دمای دلخواه را تنظیم کرد.

این قابلیت برای تابستان های گرم و زمستان های سرد بسیار کاربردی است چرا که نیاز نیست کولر را روشن بگذارید تا منزل هنگام بازگشت شما خنک باشد بلکه می توانید هنگام ترک منزل کولر را خاموش و قبل از رسیدن به منزل از طریق نرم افزار خانه هوشمند آنرا روشن کنید .و با کنترل از راه دور کولر خود را به صورت هوشمند روشن و خاموش کنید.

پرده برقی

مزایای هوشمند سازی ساختمان-امکانات خانه هوشمند-مزایا و معایب خانه هوشمند-هوشمند سازی ساختمان-مقالات هوشمند سازی ساختمان-خانه هوشمند در اصفهان-خانه هوشمند اصفهان-هوشمند سازی ساختمان در اصفهان-ساختمان هوشمند در اصفهان-خانه هوشمند هایکا-خانه هوشمند پارمیس

در مجموعه هایکا سیستم پرده برقی به صورت کامل اجرا می شود و یعنی علاوه بر تجهیزات کنترل پرده برقی به صورت کامل اجرا می شود یعنی علاوه بر تجهیزات کنترل پرده برقی ، موتور و حتی ریل پرده برقی نیز ارائه می شود حتی در برخی مدل ها پارچه پرده را نیز ارائه می کنیم .

پرده برقی یکی از مباحث جدید است که اگر موتور و ریل مناسب انتخاب و نصب آنها بصورت اصولی انجام شود دارای طول عمر بالا می باشد و خرابی آن بسیار کم است .

برای کنترل پرده های برقی از ریل های مخصوص استفاده می کنیم که دارای تسمه های 11 میلی متری است که دارای استحکام بسیار بالایی است همچنین از موتور گیربکسی بسیار قوی با 4 سال گارانتی معتبر استفاده می کنیم این موتور و ریل خود دارای ریموت کنترل می باشد .

و می توان از طریق ریموت پرده ها را باز یا بسته نمود در ضمن برای کنترل پرده ها توسط نرم افزار هوشمند و تاچ پنل نیاز به کلید لمسی پرده برقی می باشد . این کلید که به صورت لمسی و شیشه ای می باشد در قوطی های رایج نصب می شود و قابلیت کنترل 2 موتور مختلف را دارد. وجود کلید بر روی دیوار باعث می شود تا هر زمان که ریموت یا تلفن همراه در دسترس نبود از طریق کلید بتوان پرده ها را باز یا بسته نمود .

*پرده های برقی شامل پرده های بالارو ، کناررو و وسط بازشو است .

در ضمن :

همان پارچه های پرده معمولی را می توان برقی نمود ( تور ، ساتن ، حریر و …. )

پس تا الان به نظرتون خانه هوشمند هایکا جزو یکی از بهترین خانه هوشمند اصفهان نیست؟ خب بریم سراغ سایر امکانات خانه هوشمند.

 

سیستم صوت هوشمند

سیستم صوتی هوشمند خانگی

یکی دیگر از امکانات خانه هوشمند هایکا سیستم صوت هوشمند است. سیستم صوت و پخش موزیک نیز یکی از تجهیزات خانه هوشمند است که حتی می توان آنرا جدا از خانه هوشمند نیز اجرا کرد . از طریق سیستم صوت می توانید موزیک دلخواه خود را در تمام یا قسمتی از منزل با کیفیت بالا پخش کنید حتی در مهمانی ها یا جشن های تولد نیز می توان از سیستم صوت هوشمند استفاده کرد.

همچنین که می توان از سیستم صوت و پخش موزیک دلخواه در روند اجرای سناریوها استفاده کرد چراغ ها و تنظیم دمای مطلوب یک موزیک ملایم را پخش کنید تا خستگی روزانه شما از تنتان خارج شود . سیستم صوت در خانه هوشمند به دو صورت اجرا می شود.

1-بلندگوهای مستر بلوتوث دار + بلندگوهای کمکی :

در این حالت از بلندگوی مستر استفاده می شود که با روشن کردن آن امکان اتصال تلفن همراه با بلوتوث به آن وجود دارد و هر موزیک دلخواهی را می توانید پخش کنید و این موزیک توسط بلندگوهای کمکی که با سیم به بلندگوی مستر متصل شده اند تقویت و در جای جای منزل پخش می شود .

2-آمپلی فایر دیواری بهمراه بلندگوی کمکی :

 

در این سیستم از یک پخش کننده دیواری استفاده می شود که بصورت لمسی بوده و قابلیت پخش موزیک را از طریق بلوتوث ، USB، AUX و کارت مموری بهمراه رادیو را دارد و از طریق سیم به بلندگوهای کمکی متصل می شود تا موزیک را در هر فضای دلخواه شما پخش کند .

در هر دو این سیستم ها از با کیفیت ترین تجهیزات با مناسب ترین قیمت استفاده می شود البته بلندگوهای کمکی دارای کیفیت های مختلفی هستند که متناسب با قیمت آنها کیفیت موزیک پخش شده آن نیز متفاوت است .

برای اطلاع از قیمت سیستم صوت هوشمند با کارشناسان خانه هوشمند اصفهان (هایکا) تماس بگیرید.

اکسس کنترل ورود و خروج

 

یکی از مهم ترین امکانات هوشمند سازی منزل اکسس کنترل درب می باشد.کنترل تردد و راحتی در ورود و خروج افراد نیز یکی از مسائل مهم در واحدهای اداری و تجاری رو حتی واحدهای مسکونی می باشد . برای اینکار در خانه هوشمند هایکا از اکسس کنترل های اثر انگشتی ساینا استفاده می کنیم و آنرا به قفل باز کن لاکپشتی و یا مقابل برقی متصل می کنیم .

این اکسس کنترل می تواند توسط رمز ورود ، کارت ، تگ و اثر انگشت درب را باز کند این یک قابلیت بسیار مفید است که برای کنترل درب ورود از اثر انگشت افراد و یا یک تگ ورود استفاده کنید.

برای مثال یک دفتر کار یا یک اتاق آزمایشگاه که فقط افراد خاصی می توانند وارد شوند نیاز نیست کلید ورود را برای همه تکثیر و به همه فقط کافیست از یک اکسس کنترل استفاده کنید و هر کدام از افراد یک رمز ورود اختصاص دهید یا اثر انگشت آنها را برای اکسس تعریف کنید به همین راحتی.

در ضمن اکسس قابلیت حذف تکی یا گروهی افراد را دارد یعنی اگر می خواهید از ورودی فرد جلوگیری کنید کافیست کد مخصوص آن فرد را حذف کنید تا از ورود شخص مورد نظر جلوگیری شود .

نکته مهم در استفاده از اکسس کنترل این است که با قفل نمود، قفل اصلی درب دیگر درب توسط رمز یا اثر انگشت باز نخواهد شد تا مجدد قفل اصلی توسط کلید باز شود .

برای توضیحات بیشتر اکسس کنترل اثر انگشتی این مقاله را مطالعه کنید .

دستگیره دیجیتال

امنیت دستگیره دیجیتال

امنیت دستگیره دیجیتال

دستگیره دیجیتال و قفل دیجیتال نیز بحثی است که این روزها بسیار پر مخاطب شده و افراد زیادی از این دستگیره ها استقبال می کنند . به همین دلیل خانه هوشمند هایکا نیز یکی از بهترین دستگیره های دیجیتال را ارائه می کند .

ما در هایکا از حدود 4 سال پیش با ارائه اولین دستگیره های الکترونیکی وارد این صنعت شدیم و با برندهای مختلفی شروع نمودیم اما بعد از چندین پروژه و کسب تجربه و بازخورد مشتریان و مشخص شدن عیوب برخی از برندهای دستگیره دیجیتال توانستیم در آخر به یکی از بهترین دستگیره های موجود در بازار برسیم.

این دستگیره با برند ALOCK و با تکنولوژی ژاپنی ارائه می شود این دستگیره که در دو نوع رمز و کارتی و نوع رمز و کارت واثر انگشتی ارائه می شود . این دستگیره بر روی تمامی انواع درب آپارتمانی قابل نصب بوده و فقط نیاز به 4 باتری قلمی آلکالاین هستند و با این باتری ها حدود 2 سال به راحتی کار می کنند .

توسط این دستگیره می توان براحتی درب را توسط رمز ، کارت ، تگ و اثر انگشت با دقت بسیار زیاد باز نمود همچنین که این دستگیره دارای کلید مکانیکی نیز می باشد تا در مواقع ضروری و یا فراموشی رمز بتوان درب را باز نمود .

این دستگیره با کیفیت بسیار بالا و بدنه فلزی مستحکم دارای 5 سال گارانتی معتبر می باشد .
در ضمن قیمت این دستگیره دیجتال نیز با وجود کارایی و امکانات بسیار زیاد کمتر از بسیاری از برندهای موجود در بازار است .
گروه مهندسی هایکا به عنوان نماینده اصلی شرکت ALOCK در اصفهان مشغول به فعالیت می باشد .

تاچ پنل مرکزی

تاچ پنل مرکزی

تاچ پنل مرکزی

و در پایان گل سر سبد محصولات خانه هوشمند تاچ پنل مرکزی 7 اینچی توسط این تاچ پنل می توانید به صورت کامل به کلیه تجهیزات عنوان شده دسترسی پیدا کنید و از طریق این تاچ پنل حتی سناریوهای مختلفی را برنامه ریزی کرد و از آنها به صورت دستی و یا در زمان های تعیین شده استفاده نمود . این تاچ پنل مرکزی است که تجهیزات عنوان شده را به هم متصل کرده و تبدیل به یک خانه هوشمند می کند .

این تاچ پنل تنها نیاز به یک فاز و نول برای تغذیه دارد و در ارتفاع 140 سانتی متری بر روی دیوار سالن اصلی نصب می شود و همچنین توسط این تاچ پنل امکان کنترل توسط نرم افزار تلفن همراه نیز فراهم می شود این تاچ پنل با برند پارمیس و نرم افزار فارسی می باشد و دارای 2 سال گارانتی می باشد .

هایکا خانه هوشمند اصفهان با گرد آوری تجهیزات عنوان شده توانسته یکی از بهترین خانه های هوشمند را ارائه کند که با امکانات مفید و کاربردی دارای کیفیت بسیار بالا بوده و سالیان طولانی به راحتی و بدون دردسر از این تجهیزات می توانید استفاده کنید.

نکته بسیار مهم در تمامی تجهیزات خانه هوشمند هایکا سیم کشی سنتی مورد نیاز آنهاست و همین موضوع که نیاز به سیم کشی خاص و پیچیده ای ندارد یکی از محاسن بزرگ خانه هوشمند هایکاست .

رزومه بسیار قوی و پروژه های متعدد ما نشان از کیفیت و کارایی محصولات ما و خدمات طلایی ما می باشد که باعث شده یکی از برترین خانه های هوشمند در اصفهان و کشور باشیم .اگر احتیاج به مشاوره هوشمند سازی رایگان داشتید یا میخواهید از شوروم خانه هوشمند اصفهان دیدن کنید لطفا با ما تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید
0 0 votes
امتیاز محصول
ارسال دیدگاه
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده کلیه پیام ها