هوشمند سازی ساختمان با توجه به اینکه از چه نوع پروتکل هوشمندی استفاده میکنیم شامل مراحل و اقدامات مختلفی می شود ولی در مجموع شامل یک سری مراحل کلی می باشد و تفاوت های آن ها فقط در جزئیات این مراحل می باشد به همین دلیل مراحل هوشمند سازی را به طور کامل برای شما شرح می دهیم.
مراحل هوشمند سازی
مراحل هوشمند سازی
بعد از انتخاب پروتکل هوشمند خود همچنین برند مورد نظر نوبت به آماده سازی نقشه می باشد در این نقشه جامع باید علاوه بر لوله گذاری قوطی ها و تابلو مرکزی باید محل جانمایی تجهیزات هوشمند از جمله کلید ها ترموستات ها تاچ پنل مرکزی تابلو مرکزی و تجهیزات کنترلی دیگر مشخص شود.
1- اماده سازی نقشه
مرحله ی اول هوشمند سازی ساختمان، آماده سازی نقشه است که باید کلیه تجهیزاتی را که کارفرما انتخاب نموده مد نظر قرار داد همچنین با کارفرما جهت پیشبینی تجهیزات آینده نیز مشورت نمود به گونه ای که اگر در آینده نزدیک، کارفرما بخواهد سیستم را ارتقا بدهد پیشبینی آن انجام شده باشد.
بعد از آماده سازی نقشه، همچنین توضیح کامل امکاناتی که این نقشه میتونه به ساختمان ارائه کنه، با کارفرما و تایید مهندسین ناظر و معمار جهت جانمایی درست تجهیزات باید این نقشه را به گروه اجرایی برق ساختمان ارائه نموده و توضیحات کاملی از جمله نوع کابل مصرفی ارتفاع قوطی ها ، محل دقیق تجهیزات و غیره را به گروه اجرایی تفهیم نمود.
2-لوله گذاری، قوطی گذاری، تابلو مرکزی و جا نمایی تجهیزات
پس مرحله دوم برای ایجاد یک ساختمان هوشمند ، اجرای لوله گذاری، قوطی گذاری و تابلوی مرکزی و جانمایی تجهیزات می باشداین مرحله باید قبل از گچ و خاک و یا در برخی پروژه ها بعد از گچ و خاک ولی قبل از کف سازی و یا تکمیل می باشد.
بعد از پایان این مرحله ساختمان تا مرحله های نازککاری نهایی و نصب تجهیزات برقی و گروه اجرایی، بعد کار خاصی توی پروژه ندارد.
بعد از سفید کاری وارد مرحله سیم کشی می شوید در این مرحله طبق نقشه اولیه تمامی سیم های فرمان قدرت و کنترلی کشیده می شود
البته با توجه به پروتکل انتخابی شما میزان سیم کشی های این مرحله متفاوت می باشد.
برای مثال: اگر از سیستم هوشمند وایرلس مانند سیستم هایکا استفاده کرده باشیم سیم کشی شما حدودا یک دوم و حتی یک سوم سیستم هوشمند های سیمی می باشد در این مرحله طبق نقشه اولیه کلیه سیم ها کشیده می شودبعد از اتمام کار و در اکثر مواقع در مرحله نهایی یعنی بعد از رنگ و کاغذمرحله نصب تجهیزات هوشمند میرسد در این مرحله تجهیزات و دقت نصب شده و به سیستم مرکزی متصل می شود.
پس از پایان این مرحله سیستم آماده راهاندازی میباشد، باید سیستم توسط کارشناسان مجرب شرکت راهاندازی شده و طی آموزشی به کارفرما تحویل گردد.
ما تمام این مراحل رو در گروه مهندسی هایکا به تفکیک و با دقت فراوان انجام می دهیم. یعنی وقتی کارفرما به ما مراجعه کرده و سیستم ما را انتخاب میکند با توجه به پلان معماری که کارفرما در اختیار ما می دهند و با توجه به سیستم هایی که کارفرما نیاز به هوشمندسازی آنها دارد از جمله
روشنایی، سرمایش گرمایش ، پرده های برقی، سیستم های صوت ،سیستمهای در باز کن و غیره.
محل دقیق تجهیزات جانمایی شده سیم های ارتباطی، لوله های ارتباطی پیش بینی شده و در نقش به صورت کامل شهرت دارد.پس از تایید نقشه توسط کارفرما و همچنین تایید ناظر ساختمان و معماری جهت اطمینان از جانمایی دقیق کلید های لمسی با برق کار ساختمان جلسه گذاشته و جانمایی تجهیزات را به صورت دقیق در محل پروژه مشخص می کنیم.
و به قول معروف اسپری زد پس از اطمینان از اینکه کلیه تجهیزات جانمایی شده و برقکار کاملاً توجیه می باشد که چه نیازهایی داریم
کار برق کار شروع می شود.
در تمامی مراحل قوطی و لوله گذاری به صورت مکرر و مداوم با برق کاردر ارتباط هستیم و همچنین از روند اجرایی پروژه کاملاً در جریان هستیم و از محل پروژه بازدید می کنیم تا از اجرای صحیح سیستم اطمینان حاصل کنیم.تا بهترین سیستم هوشمند خانه را پیاده سازی کنیم.
پس از مرحله سفید کاری و سیم کشی برق ها در مرحله سربندی به برقکار توضیحات لازم داده می شود تا سیم کشی و سربندی به نحو احسن انجام شود.
در آخرین مرحله پس از رنگ کاری و کاغذ دیواری ،کلیدهای لمسی پارمیس زیر نظر کارشناسان شرکت نصب شده و تجهیزات کنترلی نیز در همین مرحله نصب می شود.
3- تحویل پروژه مطابق خواسته های کارفرما و خدمات پس از فروش
و ما در آخرین گام از مراحل هوشمند سازی ، این سیستم راه اندازی شده و به کارفرما تحویل می گردد.
در اینجا یک تفاوت مهم گروه مهندسی هایکا با دیگر شرکت ها در همین مرحله می باشد و آن هم مرحله به مرحله خدمات و پیگیری های منظم از کارفرماجهت استفاده صحیح و کارآمد از سیستم می باشد.
در واقع گروه مهندسی هایکا از این مرحله به بعد ،روند جدیدی را برای ارتباط بیشتر با کارفرما شکل می دهد، ما با کارفرما به طور منظم و مکرر در ارتباط هستیم و سعی می کنیم در کنار کارفرما باشیم تا کارفرما به راحتی بتوانند از سیستم استفاده کند.
مشتریان هایکا تا ۴ سال از گارانتی محصولات استفاده و تا ده سال از خدمات پس از فروش گروه مهندسی هایکا بهره میبرند.
با سلام
به چیزی که نیاز داشتم رسیدم ولی ایکاش عکس بیشتر از مراحل کار میزاشتید
سلام
از این بابت که تونستیم نیاز شما را برطرف کنیم خوشحالیم و سعی میکنیم که از مراحل نصب و… عکس های بیشتری واستون بزاریم